نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی

نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
 

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟

 

همان طور که می دانید، داشتن یک بیزینس پلن (طرح تجاری) یکی از ملزوماتی است که هر شرکت و سازمانی باید برای خودش یک بیزینس پلن داشته باشد. بیزینس پلن برای شرکت ها مزیت های مختلفی دارد از جمله این که به شرکت ها کمک می کند که درک کنند که در چه موقعیتی قرار دارند و به شیوه واقع گرایانه ای (و با تکیه کردن بر اسناد و آمارها و ارقام معتبر) بررسی کنند که برای این که شرکتشان رشد داشته باشد باید چه کارهایی انجام دهند. بیزینس پلن همچنین باعث می شود که میزان اعتمادی که کارکنان شرکت و حتی خود مدیران شرکت به آینده شرکت و به اهداف آن دارند افزایش پیدا کند. شرکتی که یک بیزینس پلن موفق برای خودش داشته باشد؛ می تواند تا حدود زیادی اعتماد آنها را به خودش جلب کند. البته استفاده کردن از بیزینس پلن برای شرکت ها مزیت های خیلی زیاد دیگری نیز دارد. از جمل این که به آنها کمک می کند تا موقعیت خودشان را در فضای رقابتی مشخص کنند و بدانند که برای رسیدن به موفقیت باید چکار کنند و واقع گرایانه باشند و بر اساس واقعیت ها برنامه ریزی کنند و بر اساس واقعیت ها سعی کنند تا سرمایه گذاری کنند و بر همین اساس هم عمل کنند و از خیالات بی پایه و اساس و برنامه ریزی های غیرکاربردی فاصله بگیرند و غیره. اما در این بخش قصد داریم تا تنها بر روی یکی از مهم ترین مزیت هایی که بیزینس پلن برای شرکت ها دارد تمرکز کنیم و آن هم این است : توانایی در جذب سرمایه.

شرکت هایی که برای خودشان یک بیزینس پلن مناسب دارند می توانند با جلب نظر سرمایه گذارها، کاری کنند که این افراد در شرکتشان سرمایه گذاری کنند. این کار به سه طریق انجام می شود:

  • از طریق بانک ها
  • از طریق سرمایه گذاران آزاد
  • از طریق شرکت ها دیگر

در ادامه قصد داریم تا به بررسی این سه شیوه جلب سرمایه توسط شرکت ها بوسیله استفاده از بیزینس پلن بپردازیم

چگونه از بیزینس پلن برای افزایش دارایی های شرکت استفاده کنیم؟

بیشتر کارآفرینان و افرادی که برای خودشان تجارت دارند بیزینس پلن هایی را تولید می کنند تا با استفاده از این بیزینس پلن ها سرمایه شرکتشان را افزایش دهند. وقتی که شما برای خودتان یک بیزینس پلن تولید می کنید؛ می توانید امیدوار باشید که از این سه طریق زیر میزان دارایی های شرکتتان افزایش پیدا کند:

1) از طریق بانک ها

اولین روشی که شما می توانید با استفاده از بیزینس پلن به افزایش سرمایه تجارت خود کمک کنید؛ استفاده کردن از بانک ها می باشد. بانک ها برای شما وام فراهم می کنند. که البته شما به عنوان کارآفرین باید این وام ها را به همراه سود مخصوص و مشخص آن به آنها برگردانید. این روش یکی از روش هایی است که شما به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی می توانید از آنها پول بگیرید و به منظور افزایش دادن میزان سرمایه برای شرکت خود استفاده کنید. بنابراین در صورتی که شما یک بیزینس پلن مناسب برای خودتان ایجاد کنید می توانید از این بیزینس پلن کمک بگیرید و از بانک ها بخواهید تا برای شما سرمایه ای را که نیاز دارید فراهم کنند.

پیدا کردن بانک هایی که برای شما چنین خدماتی انجام دهند کار آسانی می باشد. شما می توانید این بانک ها را در هر جایی پیدا کنید. در بیشتر موارد، شما باید به بانک هایی مراجعه کنید که فاصله زیادی از شرکت شما ندارند. سپس باید بیزینس پلن خودتان را به این بانک ها ارایه کنید. در این صورت آنها این بیزینس پلن شما را بررسی می کنند و مشخص می کنند که آیا می توانند به شما کمک کنند یا خیر. در صورتی که پاسخ آنها مثبت بود؛ شما به راحتی می توانید از آنها وام بگیرید و به این شکل سرمایه خودتان را افزایش دهید.

2) سرمایه گذاران آزاد

پیدا کردن فردی که به عنوان سرمایه گذار آزاد به شرکت شما پول بدهد کمی دشوارتر از پیدا کردن بانک می باشد. البته برخی از این سرمایه گذاران آزاد با همدیگر به صورت شبکه ای کار می کنند ( که البته در این صورت پیدا کردن آنها کار سختی نمی باشد) ولی اکثر این سرمایه گذاران آزاد افرادی موفق هستند که به کسی نمی گویند که سرمایه گذار آزاد هستند و بنابراین پیدا کردن آنها سخت می باشد. ممکن است این افراد پزشک، وکیل، مدیر اجرایی، صاحب شرکت و غیره باشند. برای این که این افراد را پیدا کنید باید بدانید که معمولا بر روی شرکت هایی که خیلی دورتر از خانه شان باشد سرمایه گذاری نمی کنند پس سعی کنید تا به دنبال این افراد در نزدیکی محل شرکتتان بگردید.

3) شرکت هایی که بر روی پروژه شما سرمایه گذاری می کنند

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید با استفاده از بیزینس پلن برای خودتان سرمایه جمع کنید؛ استفاده کردن از شرکت هایی است که بر روی پروژه شما سرمایه گذاری می کنند. شما می توانید این شرکت ها را به راحتی به صورت آنلاین پیدا کنید. البته یک نکته را در این رابطه نباید فراموش کنید و آن هم این است که این شرکت ها از نظر سرمایه گذاری، سخت ترین گزینه هستند. علت این امر هم این است که آنها تعداد بیزنس پلن های زیادی را دریافت می کنند و بنابراین برای انتخاب کردن از این بیزینس پلن ها حساسیت زیادی را به خرج می دهند. در حقیقت هنگامی که شما بیزینس پلن خودتان را برای این شرکت ها ارسال می کنید؛ آنها انتظار دارند که این بیزینس پلن به قدری کامل و موفق باشد که تضمین کند که آنها را به سرمایه های 10 درصدی می رساند. به این معنی که در صورتی که آنها به شما به یک میزان خاصی پول بدهند، می خواهند ببینند که شما این توانایی را دارید که پولی را که آنها به شما داده اند را به میزان 10 برابر بیشتر کنید و بنابراین در صورتی که شما در انجام این کار موفق نشوید و یا آنها احساس کنند که بیزینس پلن شما به گونه ای نوشته شده است که نشان می دهد که شما توانایی چنین کارهایی را ندارید؛ بدون تردید تقاضای شما را رد می کنند.

به هر جهت، شما چه برای افزایش سرمایه برای شرکت خود از یک بانک کمک بگیرید و چه از یک سرمایه گذار آزاد کمک بگیرید و چه از یک شرکت کمک بگیرید؛ شما نیاز دارید که در ابتدا برای شرکتتان یک بیزینس پلن داشته باشید. بنابراین داشتن یک بیزینس پلن برای شرکت شما یک موضوعی کاملا ضروری و حیاتی می باشد. در صورتی که شما یک بیزینس پلن مناسب نداشته باشید؛ نه خودتان می دانید که می خواهید چکار کنید و نه این که در کارتان موفق خواهید شد.

بنابراین داشتن یک بیزینس پلن مناسب به شما کمک می کند تا سرمایه خودتان را افزایش دهید و همچنین یک بیزینس پلن مناسب به شرکت شما این امکان را می دهد که خودش را بر روی ریل های رونق بیندازد و در راه موفقیت قرار بگیرد. بنابراین در صورتی که تاکنون این کار را انجام نداده اید؛ از همین امروزه شروع کنید و سعی کنید تا برای خودتان یک بیزینس پلن مناسب ایجاد کنید.

4 توصیه برای این که بیزینس پلن باکیفیت تری بنویسید.

در این بخش می خواهیم چند نکته برای این که شما بتوانید با عمل کردن به آنها یک بیزینس پلن موفق بنوسید به شما ارایه کنید:

1) از تحقیق کردن نترسید

اولین نکته ای که شما باید درنظر داشته باشید این است که از تحقیق کردن نترسید. تحقیق کردن اساس نوشتن یک بیزنس پلن موفق است. بنابراین شما برای این که بیزنس پلن باکیفیتی را تولید کنید باید این موضوع تحقیق کردن را درنظر داشته باشید. درباره صنعتی که در آن فعالیت می کنید، مشتریانی که دارید و همچنین رقبایی که در این صنعت قرار است با آن ها روبرو شوید تحقیق کنید. این کار منجر می شود که شما در این زمینه یک متخصص شودی. وقتی که در این زمینه ها تحقیق می کنید، قادر خواهید بود تا در این زمینه تبدیل به یک فرد متخصص شوید.

2) سعی کنید در ایجاد نتیجه گیری ها و تهیه گزارش ها (و به خصوص گزارش های مالی) واقع گرایانه عمل کنید

در صورتی که شما یک مدلی داشته باشید که در آن تمام اطلاعات مالی که به آن ها نیاز دارید را در این مدل به صورت دقیق و واقع گرایانه وارد کرده باشید؛ این مدل به شما کمک می کند تا فرضیات مختلفی را که برای آینده شرکتتان دارید مورد آزمایش و خطا قرار دهید. به عنوان مثال، شما ممکن است بر اساس بررسی آمارها و ارقام به این نتیجه برسید که بهتر است که میزان رشد شرکتتان به میزان 20 درصد باشد. اما در صورتی که برای کارهایتان یک مدل مناسب داشته باشید؛ به این نتیجه خواهید رسید که چنین رشدی برای شما غیرممکن خواهد بود و بهتر است بر روی رشد به میزان 10 درصد بیشتر حساب نکنید! و یا مثلا ممکن است انتظار داشته باشید که در طول مدت یک سال میزان درآمد شما به میزان 1 میلیون دلار رشد کند! در صورتی که اطلاعات دقیق مالی مرتبط با این موضوع را بررسی کنید و درک کنید که هیچ شرکتی که در صنعت شما کار می کرده است تا کنون وجود نداشته است که به میزان 1 میلیون دلار در سال افزایش هزینه داشته باشد؛ در این صورت نمی توانید ادعا کنید که شما اولین شرکتی خواهید بود که به این میزان سود دارید. بنابراین داشتن یک مدل واقع گرایانه به شما کمک می کند تا واقع گرایانه هم فکر کنید و واقع گرایانه تصمیم بگیرید.

3) تمام مراحلی را که قرار است طی کنید به صورت کتبی و مستند شده درآورید

بهتر است تمام کارهایی را که به نظرتان می رسد که قرار است شرکتتان انجام دهد را به صورتی مدون و کتبی درآورید و در هرکدام از این مراحل از اسناد و مدارکی که به نظرتان برای این کار می تواند مورد استفاده قرار بگیرد استفاده کنید. پیشنهاد می شود که این کار را به صورت تقسیم کردن به بازه های زمانی مختلف انجام دهید. به عنوان مثال، مسیری را که انتظار دارید که شرکتتان برای سال اول طی کند را در ابتدا به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید و سپس به سراغ سال دوم بروید و غیره.

انجام این کار می تواند به شما کمک کند تا اهداف خودتان را بهتر از گذشته بشناسید و در عین حال بررسی کنید که چه زمانی نیاز دارید تا فرآورده های جدید تولید کنید، مکان خودتان را عوض کنید، کارکنان جدیدی برای خودتان استخدام کنید و غیره.

4) سعی نکنید که به هر سوالی که در زمینه بیزینس پلن به ذهنتان رسید پاسخ دهید

باید این نکته را درنظر داشته باشید که بیزینس پلن هم توانایی های محدودی دارد و نمی توانید از آن به عنوان یک مرجع جامع برای پاسخ دادن به تمام سوالاتی که در این زمینه دارید استفاده کنید. بیزینس پلن شما باید نهایتا به میزان 15 تا 20 صفحه باشد و باید حالتی داشته باشد که شما بتوانید با استفاده از آن به بیشتر سوالاتی که دارید پاسخ دهید ولی نمی توانید به همه سوالاتی که دارید با استفاده از آن پاسخ دهید! در صورتی که تمایل داشتید که به سوالاتتان در این زمینه پاسخ داده شود می توانید در جلسات معرفی که با سرمایه گذاران برای شرکتتان دارید؛ از آنها در این باره سوال کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 18 تير 1399برچسب:, توسط رایان بهروزی
معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های اقتصاد و مدیریت) معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های روانشناسی) نکات مهم در نگارش بیزینس‌پلن یا برنامه کسب‌وکار طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن طرح توجیهی چیست 100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم) 100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول) 4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد! 9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید. چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید! طرح توجیهی چگونه نوشته می شود؟ طرح توجیهی چیست 20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟ می خواهید برای شرکتتان یک بیزنس پلن بنویسید؟ بیزینس پلن چیست و اجزای آن کدامند؟ مرحله های نوشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) کدامند؟ انواع بیزنس پلن ها کدامند؟
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک